RebeckaWadsten

Alla inlägg under mars 2015

Av Rebecka Wadsten - 9 mars 2015 13:12

Våren är verkligen här nu! Så underbart!! Är det dags att ta bort värmedynan i sängen kanske? Måste verkligen ha den på vintern eftersom jag fryser så mycket, men fortsätter det att vara såhär varmt ute så behöver jag ju inte den mer.

Skola och jobb är det som händer i mitt liv idag. Så en helt vanlig dag helt enkelt!

Såhär låg Saga när vi skulle sova igår, den lilla katten vet hur man tar upp mycket plats. ;)

Av Rebecka Wadsten - 8 mars 2015 21:42

Ännu en helg har sprungit förbi!

Träffat vänner, ridit Musse, tagit det lugnt framför serier, gått promenad, gymmat. Det är lite av det som jag har hunnit med. Efter en bra helg känner jag mig alltid redo för en ny vecka!


Har faktiskt börjat räkna ner, är exakt 80 dagar kvar tills jag är klar på bibelskolan.
Då kommer jag bara att jobba som tandsköterska ett tag, vad som händer sedan är ett oskrivet kapitel. Tror att jag ska söka tandhygienistutbildningar till hösten i alla fall. Jag funderar varje dag på om det är rätt, och om det är vad jag vill. Vi får se vad jag kommer fram till!


Mamma och pappa hade kompisar här igår, och alla älskade Saga. Dom tyckte att hon var så söt, och precis lagom stor. Haha, men hon kommer bli väldigt mycket större! Ragdolls växer tills dom är 2-3 år gamla. Ska bli intressant att se hur stor tjejen blir!

 

Av Rebecka Wadsten - 6 mars 2015 11:01

Jag vet att det är många som undrar varför jag går bibelskola. Jag vill inte bli präst eller teolog, så varför?


Jag var på Europakonferensen på Livets Ord för några år sedan med familjen. Under mötet så gjorde man reklam för bibelskolan, och även fast jag nästan inte ens visste vad det var, så sa jag till mamma att där ska jag gå!


Sedan när jag började närma mig studenten förra året så visste jag inte riktigt vad jag ville göra, ska jag söka till någon högskola eller vad jag ska göra? Jag kände inte att jag visste vad jag vile utbilda mig till och bestämde mig därför att jag ska gå bibelskolan, som jag hade tänkt från början också.
Det är en skola, men ändå inte, det blir lite som ett sabbatsår fast jag gör något som gör så att jag växer som människa, och i min tro.


Jag är som många vet uppväxt i en kristen familj och när du är det så är det många som glider ifrån kyrkan när man kommer upp i tonåren. När du är liten "lever" du på dina föräldrars tro, du går till kyrkan för att dom gör det. Men när du blir lite äldre måste du ta ett eget beslut, få en egen relation med Gud osv.
Jag har aldrig känt att jag kommer lämna kyrkan, sluta tro eller något sådant. Dock så kände jag att jag borde be mer och att jag borde läsa bibeln (vilket jag nästan aldrig gjorde), osv.


Jag tog ett beslut! Vill jag ta min tro på allvar? Ja, det vill jag. Därför går jag bibelskola.


Om det är något du undrar så är det bara att fråga! :)

Av Rebecka Wadsten - 6 mars 2015 09:32

Jag har börjat lyssna på olika podcasts väldigt mycket. Tycker att det är kul, och perfekt samtidigt som man jobbar.


Jag har bland annat börjat lyssna "En Economistas podcast" med Isabella och Pingis.
Dom ger tips för att du ska lyckas med din budget, hur du gör smarta investeringar osv.

Riktigt bra!

Igår när jag lyssnade så pratade dom om en app som heter Tink. Det är en app som du kopplar till dina kort och som du sedan gör en budget på. En enkel och smidig app att använda. Du lägger in i appen hur mycket du max vill lägga på tillexempel mat, husdjur, kläder, försäkring osv i månaden, och gör du ett köp på kortet så skrivs det in i appen av sig själv.
Jag har precis börjat med appen nu och tycker att den fungerar super! Rekommenderar verkligen!

 


Av Rebecka Wadsten - 6 mars 2015 09:18

Igår var det så fint väder! Stråland sol och riktigt varmt!
Tyvärr jobbade jag så hann inte vara ute i solen något, men solen sken på mig när jag satt på bussen, så njöt ändå!


Idag när jag vaknade så hoppades jag på att det skulle vara fint väder idag igen, men nej.. Regn såklart!
Tur att det är fredag så att det finns något positivt ändå!

Veckorna rullar på, det går så fort! Men det blir ju så när du gör saker hela tiden, man hinner ju nästan inte med. Men det känns bra att det är fredag igen!

Har en skön fredag framför mig. Ska efter skolan hem och gosa ner mig under en filt, dricka en kopp te och äta choklad framför en film. Känns bra med tanke på vädret! Har inte mycket planerat alls idag, möjligtvis träffa Julia och Jennifer ikväll.

Men jag gillar såna dagar, man tar det som det kommer.


Solen igår gav mig energi, lever på den energin även idag!  

 

Av Rebecka Wadsten - 5 mars 2015 00:04

Har haft full fart idag!
Bibelskolan, hem och åt, hoppade Musse (vilket gick så bra), gymmade, städade och lite till
Saga var nöjd över att jag kom hem och åt en snabbis.
 
Elsas stygn är borttagna och hon börjar bli sig själv igen. Även fast hon har kunnat busa med Saga så har hon varit mycket lugnare. Så det känns så skönt!
Försökte ta en bild på ärret från operationen. Elsa blev inte jätteglad över det, haha.
 
Såhär ser ärret ut nu i alla fall:
   


Med det säger jag Godnatt!

Av Rebecka Wadsten - 3 mars 2015 22:15

Jag tänkte skriva ett inlägg om mode/din egna stil.

 
Jag gillar kläder, smycken, skor, väskor och allt som hör modet till.
Vem älskar inte känslan när man använder sina nya tröja eller sina nya skor för första gången?
Man känner sig fräsch med nya och snygga grejer, det kan ingen säga emot!
 
Men en sak som är viktigt, det är att du har din egna stil. Du ska inte bara följa modet, vad som är inne och vad som inte är det. Jag skulle tillexempel aldrig (som det ser ut just nu i alla fall) sätta på mig byxor med som är utsvängda där nere, för det passar inte mig. Har förresten hör att det ska bli populärt igen?! Well, den som väntar får se..
Nej men ha din egen stil, använd det som du tycker är snyggt!
   
Bilden är inte nytagen, men jag älskar att ha svarta jeans/vit tröja/en gosig halsduk och skinnjacka.
 
När det gäller kläder och stil, så gillar jag faktiskt hösten och vintern bäst. Då kan man sätta på sig en snygg jacka och snygga boots, och svarta eller slitna jeans. Finns mycket snyggt att ha!
Självklart är sommaren och våren också bra, snygga toppar och shorts, men nej, föredrar ändå det lite mer påklädda.
   
Jag känner att min stil börjar förändras nu. Min mamma och jag har inte alltid haft samma stil, men nu har jag börjat sno hennes kläder ibland. Tycker att hon rätt snygga kläder och det har jag inte tyckt på samma sätt förut.
 
Jag gillar, och har alltid gillat väldigt stilrent. Svart och vitt, men självklart någon färgklick ibland. Jag älskar svart och vitt, och får jag välja köper jag nästan alltid svart. Men jag har försökt att börja köpa lite mer färgglada kläder.  När du använder som exempel, en knallrosa tröja till ett par svarta jeans, så blir det lite glatt i vardagen. Du får fram din personlighet på något sätt. Så är du som jag? Försök att köpa mer än svart och vitt!
 
Köpte en färgglad skidjacka förra året. Den känner jag mig snygg med i backen, färgglad och fin!
 
Sedan är det en sak som jag måste nämna, glitter! Jag älskar verkligen glittersmycken. Jag kan köpa hur mycket smycken i silver som helst! Men, jag försöker använda det jag har. Vill ni se hur mitt smyckeskrin ser ut? Och nej det är inget skrin, det är mer en garderob med smycken, haha!
   
Eftersom jag gillar stilrent så är det ju så snyggt att använda fina smycken till, och silvriga glittersmycken kan du matcha till i princip vad som helst.
 
  
     
Hur som helst, använd det du tycker är snyggt. Det viktigaste är att du känner dig nöjd med dig själv.
 
 
Av Rebecka Wadsten - 3 mars 2015 10:31

Både Elsa och Saga brukar sova i min säng, och båda går upp när jag går upp, följer med till toan, följer med när jag ska äta frukost osv. Men, vad gör dom när jag fixar mig?
Jo, då lägger dom sig i klösträdet och kollar på! :)

Presentation


Jag heter Rebecka Wadsten, är 22 år och är ifrån Västerås. Är bosatt i Jönköping där jag studerar till tandhygienist.
Tanken var att flytta hem när jag är färdigutbildad, men sedan träffade jag mannen i mitt liv som jag nu är gift med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Belle

Stamtavlenamn: Bellsweets Amazing Grace

Ras: Whippet
Född 2017-06-28

             

Elsa

Stamtavlenamn: S* Pontemonte&acute;s Hope

Ras: Cornish Rex
Född 2014-01-31

                 

Saga

Stamtavlenamn: S*Ragmanstazz Vanilla

Ras: Ragdoll

Född: 2014-11-10
     

                     

Mina gamla älsklingar:

Min första häst Destiny
Född:2001
Ras: Okänd

   

Min andra häst, Clooney MB

Född: 2009

Ras: Svenskt halvblod

       

Min gamla hund, Tindra

 

 

Mina änglar

Linus
1998-2015

 


Ovido - Quiz & Flashcards