RebeckaWadsten

Alla inlägg under oktober 2015

Av Rebecka Wadsten - 27 oktober 2015 11:08

Mamma och Sebastian är nu och hälsar på mig. Så kul!
Vi var igår på bio, Maze Runner 2 och idag har vi ätit god hotellfrukost, gått promenad och ska nu till ett shoppingcenter.
Jättemysigt att få umgås lite med familjen, inte varje dag som jag gör det nu för tiden!

Av Rebecka Wadsten - 24 oktober 2015 20:05

Idag kom min moster Lena och kusiner Mimmi och Maja till mig.
Mitt första riktigt besök i Jönköping, var så kul! Vi åt en god lunch på stan, åkte till ett köpcentrum och kollade lite och fikade sedan hos mig. En perfekt lördag!

Fick en superfin orkidé, tusen tack!

Av Rebecka Wadsten - 23 oktober 2015 13:57

Tentan är gjord, och den var svårare än jag trodde, men jag tror och hoppas att jag klarade den. Om 3 veckor får jag veta!
För att inte gå runt och fundera för mycket försöker jag hålla mig sysselsatt! Har nu städat lägenheten och bakat scones och kladdkaka, typ terapibakning.
Får ju gäster till Jönköping snart också, så att ha lite gott färdigt är ju inte helt fel! :)

Av Rebecka Wadsten - 20 oktober 2015 22:45

Just nu är det tentaplugg som gäller, och inget annat. På fredag har vi tenta på anatomi och fysiologi och nästa fredag har vi tenta på oral hälsa.
Så det jag gör just nu är att plugga, i princip hela tiden! Men det känns bra och jag känner mig snart redo för tentorna!
#LivetSomStudent

Av Rebecka Wadsten - 12 oktober 2015 11:52

 

Här är Ida och jag i action på studiebesöket på kliniken. Riktigt roligt var det!


Imorgon åker jag tillbaka hem till Jönköping, och det är dubbla känslor. Ska bli skönt att komma tillbaka, men samtidigt tråkigt att lämna familjen, kompisar och katterna.
Har i alla fall hunnit med mycket under den tid som jag har varit hemma. Katterna har fått så mycket kärlek, vet ju inte när jag kommer hem nästa gång.. Till jul? Det återstår att se!


     

Mamma och jag var och shoppade i lördags en sväng. Har saknat att shoppa med mamma! För det första betalar hon ibland kläderna, vilket man alltid är tacksam för (haha) och sedan är det vår grej att shoppa tillsammans.

   

Tänkte avslutade det här inlägget med att berätta om min älskade bror i Kristus, Charbel. Charbel är en av dem som jag gick bibelskola med.

För lite mer än en vecka sedan stannade hans hjärta och han slutade andas. Han hamnade på intensiven på sjukhuset och legat nersövd. Det var mycket kritiskt ett tag, han fick lunginflammation, han fick ännu ett hjärtstopp osv.
Det är så många människor som har bett för Charbel, och IDAG vaknade han. Han andas utan respirator och han har sagt några ord. Självklart är han trött, men han har vaknat. Är så glad och tacksam för det! Gud hör bön!
(Charbel står längst bak i bilden)

 

Av Rebecka Wadsten - 11 oktober 2015 02:08

Njuter av att vara hemma!
Det tog någon dag innan jag kunde ställa om, och vänja mig vid att vara i Västerås igen.

Har haft det väldigt bra i alla fall!
Badat jacuzzi, träffat kompisar, pluggat inför tentan (med katterna som sällskap), umgåtts med familjen, shoppat med mamma, haft studiebesök på tandkliniken och gått med en tandhygienist osv.
Dagarna har rullat på!
Och idag är det lördag, då är det myskväll med choklad med Julia och Jennifer! Awesome!

Av Rebecka Wadsten - 6 oktober 2015 08:47

Det blir en lång dag!
Plugg på förmiddagen, examinationsseminarium i oral hälsa på eftermiddagen, och kl 18 går tåget hem. Är sedan framme i Västerås vid 21.30 ikväll.
Ska bli så skönt att få landa hemma ett tag, jag behöver det!

Av Rebecka Wadsten - 1 oktober 2015 08:45

Saknaden efter mina katter är enorm!
På tisdag åker jag hem till Västerås och stannar där i en vecka. Då hinner jag spendera en hel del tid med dom, eftersom jag måste sitta hemma och plugga en del. Ser fram emot det så mycket!

Mamma skickade bild på sötisarna igår!

Presentation


Jag heter Rebecka Wadsten, är 22 år och är ifrån Västerås. Är bosatt i Jönköping där jag studerar till tandhygienist.
Tanken var att flytta hem när jag är färdigutbildad, men sedan träffade jag mannen i mitt liv som jag nu är gift med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Belle

Stamtavlenamn: Bellsweets Amazing Grace

Ras: Whippet
Född 2017-06-28

             

Elsa

Stamtavlenamn: S* Pontemonte&acute;s Hope

Ras: Cornish Rex
Född 2014-01-31

                 

Saga

Stamtavlenamn: S*Ragmanstazz Vanilla

Ras: Ragdoll

Född: 2014-11-10
     

                     

Mina gamla älsklingar:

Min första häst Destiny
Född:2001
Ras: Okänd

   

Min andra häst, Clooney MB

Född: 2009

Ras: Svenskt halvblod

       

Min gamla hund, Tindra

 

 

Mina änglar

Linus
1998-2015

 


Ovido - Quiz & Flashcards