RebeckaWadsten

Alla inlägg under december 2017

Av Rebecka Wadsten - 31 december 2017 17:37

Så mysigt här i Sälen.
Belle blev en skakis när vi kom fram, så kallt tyckte hon! Men kul med snö!

Idag började vi självklart med en stadig frukost, mycket viktigt när man ska ut i backen.

Belle blev rastad innan och fick sedan vara hemma i husvagnen med mamma.

Det är så vackert med snö på träden!

Blev en dag i backen! Det var kallt och blåsigt men så roligt!

Nu ska vi fira in det nya året med god mat och mys i husvagnen!
Gott nytt år!

Av Rebecka Wadsten - 30 december 2017 14:52

Har njutit av ledigheten i Västerås med en dag på soffan, men även träffat vänner. Har varit väldigt behövligt!

Både Elsa och Saga trivs i Tillberga, vilket är väldigt skönt. Det man kan märka är att dom alltid vill vara med mig och Adam. Hemma är det så litet så man märker inte riktigt att dom följer efter men i stora huset i Tillberga märker man att dom springer efter.
Så söta är dom!

Nu är vi påväg till sälen för att fira nyår, jag, mamma, pappa, Sebbe, Adam och Belle är självklart med! Åka skidor, mysa i husvagnen och gå mysiga promenader i snön!

Av Rebecka Wadsten - 25 december 2017 21:28

Det blev ett trevligt firande igår.
Mycket god mat och trevligt sällskap!
Belles första jul, full fart för henne hela dagen. Men hon trivdes!

När vi kom hem somnade hon direkt! Så trött!

Idag åkte vi till Västerås, ska stanna här i ungefär 10 dagar. Så skönt att komma hem. Julfirande nummer två blev det också när vi kom fram, med julmat och julklappar.

Jag och bröderna fick likadana morgonrockar av mamma och pappa. Så mjuka och sköna!

Av Rebecka Wadsten - 24 december 2017 13:02

Då var julafton här!
Lyckades få en bild på hela familjen, även om det inte var helt lätt! God jul!

Av Rebecka Wadsten - 23 december 2017 00:13

Hade gäster över på middag kväll. Hade mycket tända ljus och brasa på tvn för att få julkänsla. Maten blev lyckad, gjorde fylld paprika med rotfrukter. Vi hade även lite julmys med glögg, julgodis och pepparkakor efter maten. Som efterrätt gjorde jag Pannacotta med Nobless, så gott blev det.
En lyckad kväll!

Belle var även julfin med sin Ho Ho Ho scarf!

Av Rebecka Wadsten - 22 december 2017 10:45

Tittade på gamla bilder igår, detta är 6 månader sedan!? Hon var ju så liten!
Man kommer knappt ihåg att hon varit så liten. Men hur söt var hon inte?!

Adam och jag planerar att om något år köpa en till whippet. Då kommer man se hur liten valpen är i början eftersom man har Belle att jämföra med. Hon är ju så mycket större nu!

Av Rebecka Wadsten - 20 december 2017 20:42

Snön har börjat smälta, men Belle hann springa i snön en hel del innan den smalt bort. Lite snö finns det dock kvar, hoppas att det håller sig till jul, även om det inte ser så ljust ut för det.

Var i måndags och åt tapas med klasskompisarna, firade att det snart var jullov. Vi har haft en väldigt tuff period, så det var vi värda.

Igår fyllde Birgitta (Adams mamma) år, så vi var där och firade henne. Dom har Adams gamla sacko-säck stående i vardagsrummet och Belle verkligen älskar den!

Idag tog jag jullov, helt underbart och vi fick även veta idag att Adam fick praktikplats där han ville. Då är han även garanterad sommarjobb där. Så glad för hans skull!

Av Rebecka Wadsten - 17 december 2017 11:47

Fick lust att sticka igår, kunde inte bestämma mig för vad jag skulle göra så bara började sticka, slutade med en mössa till Belle. Hon var inte överlycklig över hennes nya plagg, tänkte att den mest var ivägen. Men skönt att ha för henne när det är minusgrader.

Hon är så rolig, hon lägger sig ofta på våra ansikten, vilket hon självklart tycker är jättemysigt. Tror inte att hon förstår hur tung hon är, hon väger ändå 10 kg nu.

Det snöar och snöar, vill bara vara ute hela tiden! Belle älskar också snön, även hennes overall som håller henne varm.

Presentation


Jag heter Rebecka Wadsten, är 22 år och är ifrån Västerås. Är bosatt i Jönköping där jag studerar till tandhygienist.
Tanken var att flytta hem när jag är färdigutbildad, men sedan träffade jag mannen i mitt liv som jag nu är gift med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Belle

Stamtavlenamn: Bellsweets Amazing Grace

Ras: Whippet
Född 2017-06-28

             

Elsa

Stamtavlenamn: S* Pontemonte&acute;s Hope

Ras: Cornish Rex
Född 2014-01-31

                 

Saga

Stamtavlenamn: S*Ragmanstazz Vanilla

Ras: Ragdoll

Född: 2014-11-10
     

                     

Mina gamla älsklingar:

Min första häst Destiny
Född:2001
Ras: Okänd

   

Min andra häst, Clooney MB

Född: 2009

Ras: Svenskt halvblod

       

Min gamla hund, Tindra

 

 

Mina änglar

Linus
1998-2015

 


Ovido - Quiz & Flashcards