RebeckaWadsten

Alla inlägg under april 2015

Av Rebecka Wadsten - 30 april 2015 09:15

Har ni några morgonrutiner? Det har väl alla?

Jag har verkligen morgonrutiner, jag gör exakt likadant varje morgon.

Börjar alltid med att sminka mig, fixar sedan håret och efter det sätter jag på mig de kläder som jag la fram dagen innan. När jag är färdigfixad sätter jag på mig min morgonrock över kläderna för att den är så varm och gosig och går ner och äter frukost. Äter alltid samma sak, lättfil med äppelbitar och en kopp te till. Borstar tänderna, och sedan är jag klar!

Hur lång tid behöver man? Hmm.. Ska jag kunna äta i lugn och ro behöver jag ca 40 minuter, vilket jag inte tycker är så lång tid. Jag är rätt snabb på morgonen! Tror nog att det finns många som behöver ha längre tid på sig på morgonen än vad jag behöver.

Min mysiga morgonrock!

    

Av Rebecka Wadsten - 29 april 2015 22:06

Den personen jag ville prata av mig med kan jag inte nå för tillfället, så jag shoppade bort lite sorger idag. Köpte allt ifrån byxor till tröjor till smycken. Ja allt möjligt! Men kände att jag fick göra det idag..

Jag är så glad att jag har Saga och Elsa! Låg och vilade på eftermiddagen efter shoppingrundan och innan gymmet, och båda kommer och lägger sig i sängen och myser med mig. Dom är verkligen värda GULD!

Av Rebecka Wadsten - 29 april 2015 08:36

Idag fick älskade Linus somna in. Han blev 17 år, så han fick ett långt och bra liv. Han har varit en familjemedlem i vår familj sedan han var kattunge, han har bott i både Sverige och Norge med oss.

Han hade gått ner 4 kg på några månader, han var väldigt stel i bakbenen och han var trött. Det var dags, innan han började få ont.
Men det känns tungt!
En snällare katt är svårt att hitta!


Veterinären tyckte att vi tog rätt beslut, då hon höll med om att han inte såg frisk ut längre.
Pappa höll i honom och han var lugn och kurrade in i det sista.

Vila i frid älskade Linus!    


Sista bilden som jag tog på honom!


 


Av Rebecka Wadsten - 27 april 2015 12:28

Så skönt att vara hemma!
Gick och la mig det första jag gjorde när jag kom hem kl 6.00 imorse.
Och katterna följden självklart med mig till sängen. Tror att dom har saknat att ha någon att sova med :)

Av Rebecka Wadsten - 26 april 2015 19:04

Idag kl 23.00 går bussen hem! Känns så skönt att få komma hem igen, samtidigt som vi har haft det bra här. Borta bra men hemma bäst!


På mötet idag delade jag vittnesbörd och vi dansade även med barnen. Har varit en bra dag med full fart. Nu ska vi bara packa ihop våra grejer och sedan är det dags att dra sig mot Oslo.
#HomeSweetHome

 

Hela min vittnesbörd blev inte med, då minnet på min mobil blev fullt. Men en del av det i alla fall.


Av Rebecka Wadsten - 26 april 2015 11:37

Jag tar alltid med mig te på morgonen, så jag älskar termosmuggar. Hittade en jättesnygg här i Norge, som gjort av bambu och ser lite ut som en engångsmugg, men det är det inte.
Riktigt nice! Blev lite kär i den, så var tvungen att köpa den. :)

Av Rebecka Wadsten - 23 april 2015 23:29

Idag har varit en helt underbar dag!

Vi har varit på tur, som dom säger här i Norge. Vi gick upp till toppen på ett berg, var härlig utsikt och fint väder. Är man i Norge så måste man gå promenad och se naturen, så är det bara. Så nu är det gjort! :)

      

På kvällen var det Alfamöte. Vi sjöng två sånger, hjärtats lovsång och Ocean (Where my feet may fail).

Har varit en toppendag helt enkelt!

Av Rebecka Wadsten - 23 april 2015 11:46

Igår kväll hade vi dansträning med masss barn. Så roligt!!
Calypso lärde barnen (och även mig) en dans som vi ska uppträda på gudstjänsten på söndag.
Det var något av det roligaste som jag har gjort på länge!

Presentation


Jag heter Rebecka Wadsten, är 22 år och är ifrån Västerås. Är bosatt i Jönköping där jag studerar till tandhygienist.
Tanken var att flytta hem när jag är färdigutbildad, men sedan träffade jag mannen i mitt liv som jag nu är gift med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Belle

Stamtavlenamn: Bellsweets Amazing Grace

Ras: Whippet
Född 2017-06-28

             

Elsa

Stamtavlenamn: S* Pontemonte&acute;s Hope

Ras: Cornish Rex
Född 2014-01-31

                 

Saga

Stamtavlenamn: S*Ragmanstazz Vanilla

Ras: Ragdoll

Född: 2014-11-10
     

                     

Mina gamla älsklingar:

Min första häst Destiny
Född:2001
Ras: Okänd

   

Min andra häst, Clooney MB

Född: 2009

Ras: Svenskt halvblod

       

Min gamla hund, Tindra

 

 

Mina änglar

Linus
1998-2015

 


Skapa flashcards