RebeckaWadsten

Alla inlägg under september 2015

Av Rebecka Wadsten - 27 september 2015 19:26

Helgen har varit bra!
Var i fredags på bio med kompisarna, ett päron till farsa. Helt klart sevärd!
På lördag var vi på marknad på stan, i skolan och pluggade lite osv. Var en skön dag!
Idag har jag tagit en lång sovmorgon och i princip resten av dagen gick till köpet av bord och stolar. Men hann gå en promenad i det fina vädret också!

Nu ska jag göra mat och förbereda mig för kvällen innan det nya avsnittet av Bron börjar!

Av Rebecka Wadsten - 27 september 2015 19:12

Sjukaste dagen på länge!
Idag skulle jag åka och köpa bord och stolar, till hjälp hade jag min kompis Rebecca. När vi kom dit var inte killen som skulle sälja det hemma, utan vi fick vänta i 20 min. Sedan kommer han, jag kollar på det och säger att jag vill ha det. När vi sedan ska försöka få in det i bilen så är det för stort. Den enda lösning var att hyra ett släp, så det var det jag fick göra. Killen i kassan gav mig fel kabel så det gick först inte att koppla släpet, jag sa till och vi fick en ny. När vi sedan har fått in grejerna i släpet så finns det ingen vändplats, så med lite kämpande lyckades vi vänta med släpet och bilen. Problemet var bara att jag hoppade ut och in i bilen flera gånger, så utan att jag märkte det ramla mobilen ur bilen och hamna på asfalten. Vi åker vidare och upptäcker att min mobil är borta, tar Rebeccas pojkväns mobil och tar fram "Hitta min iPhone", då ser vi att den ligger på en väg någonstans. Vi åker tillbaka och hittar den, överkörd. Jag tog upp den och den lever! Helt sjukt! Den är hel och den lever! Så vi åkte hem med grejerna och lämna tillbaka släpet.
Och bordet och stolarna står nu på sin plats, efter några timmars kämpande!

Av Rebecka Wadsten - 22 september 2015 21:10

Har pluggat hela dagen idag med kompisarna.
Gjorde sedan Rödbetsbiffar och matcorn till kvällsmat. Har aldrig gjort det tidigare, men improviserade och det blev riktigt gott!

Är sååå förkyld! Snuvig, täppt, ont i huvudet, ont i halsen och känns som att jag börjar få feber. Inge kul alls! Hoppas på att jag mår bättre imorgon! Men nu resten av kvällen ska jag bara vila och kolla på film!

Av Rebecka Wadsten - 20 september 2015 19:30

Blev så sugen på scones så gjorde det till kvällsfika. Mums!

Av Rebecka Wadsten - 20 september 2015 17:44

Söndag = kyrka

Så jag tog mig upp till kyrkan imorse. Var ett härligt möte med nattvard, dop osv.

 

Åkte sedan hem och tog det lugnt och kollade på filmen Maze Runnar. Tvåan kom nyss ut men jag hade inte ens sett ettan, men riktigt bra var det verkligen, så nu måste jag se tvåan.


Blev på eftermiddagen upplockad av en klasskompis, Petra, så åkte vi med Rebecca från klassen och Petras hund till skogen och gick en runda på 5 km. Härligt! Umgås, prata och mationera samtidigt!

     

På vägen hem stannade vi på Ikea. Vi har en liten grej vi fyra som umgås från klassen med Bonsaiträd. Vi gillar dom helt enkelt! Så nu har jag också köpt ett, min nya familjemedlem! :)

 

Nu ska jag duscha, plugga, laga mat och sedan njuta av sista studen av helgen!


Av Rebecka Wadsten - 19 september 2015 18:29

Redo för en kväll med vännerna!

Av Rebecka Wadsten - 19 september 2015 15:14

Tog sovmorgon till kl 11, så skönt!
Har städat, gått en promenad och nu varit på stan och köpt lite grejer som jag behövde. Tillexempel en ny halsduk, haha mina föräldrar skulle inte tro mig om jag sa att jag behöver en ny halsduk, på grund av att jag har rätt många. Men nu behövde jag faktiskt det. Och eftersom jag har flyttat hemifrån så slipper jag höra det antar jag! :)

Har i alla fall varit en rätt skön lördag än så länge. Ska försöka få lite plugg fixat och ska sedan träffa klasskompisar. Vi ska köpa vietnamesisk mat, aldrig ätit förut. Intressant! Blir nog en härlig kväll i alla fall!

Av Rebecka Wadsten - 17 september 2015 21:03

Så mycket med allt just nu! Ska bli skönt med helg så att jag hinner vila ut lite. Känns som att man kan se på mig hur trött jag är!


Gjorde i alla fall en ny sats "bars" med ännu lite mer mörkchoklad på. Hade i äggivita i smeten också så att dom skulle hålla ihop bättre, och dem blev riktigt bra den här gången!
Här är den nysmälta chokladen påhälld. Mums!

 

Annars är det plugg och plugg som vanligt, lite träning hinnner jag med också!

Men allt rullar på!

 

Det finns en stor nackdel bara.. Det tar på min rygg att ha flyttat hemifrån! Eftersom jag inte har någon bil här, och eftersom ingen mataffär ligger så nära att man kan gå fram och tillbaka, så åker jag ofta och handlar efter skolan. Det gör att det blir såå mycket att bära på, så kroppen får lida.. Speciellt ryggen, men öven fötterna.
Det här var det jag bar på idag:

 

Och skavsår har jag fått, så småhaltar lite, haha!

  

Jaja, imorgon är det i alla fall helg! Tjoho!



Presentation


Jag heter Rebecka Wadsten, är 22 år och är ifrån Västerås. Är bosatt i Jönköping där jag studerar till tandhygienist.
Tanken var att flytta hem när jag är färdigutbildad, men sedan träffade jag mannen i mitt liv som jag nu är gift med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Belle

Stamtavlenamn: Bellsweets Amazing Grace

Ras: Whippet
Född 2017-06-28

             

Elsa

Stamtavlenamn: S* Pontemonte&acute;s Hope

Ras: Cornish Rex
Född 2014-01-31

                 

Saga

Stamtavlenamn: S*Ragmanstazz Vanilla

Ras: Ragdoll

Född: 2014-11-10
     

                     

Mina gamla älsklingar:

Min första häst Destiny
Född:2001
Ras: Okänd

   

Min andra häst, Clooney MB

Född: 2009

Ras: Svenskt halvblod

       

Min gamla hund, Tindra

 

 

Mina änglar

Linus
1998-2015

 


Ovido - Quiz & Flashcards